"Nem élhet az egyik, míg él a másik..."

2020.04.29

Nem, ez nem egy Harry Potterről szóló írás lesz, csak kellett az idézet, mert szerintem pont témába vág ebben az értelmezésben. Egy kihívás indította el a gondolatot. Arról szólt, hogy minden nő szép és támogatnunk kellene egymást, kritizálás helyett, mert többre mennénk. Elvileg így kéne, hogy működjön, de ez túl egyszerű már-már meseszerű lenne...

VectorStuck
VectorStuck

Nő nőnek farkasa. Minden nő féltékeny nőtársára. Torz tükörben látod magad ezáltal őt is. Ez szüli a mérgező gondolatot, miszerint a másik mindig szebb, jobb vékonyabb mint Te. Csak nézed csendben fortyogsz magadban, hisz elkönyvelted, úgyis ez a zsenge husi lesz mindenkinek az istennő, ha megjelenik valahol és ránéznek. 

Saját kép
Saját kép

Csináltam magamról egy képet a minap. Nekem tetszett. De elbizonytalanodtam, mi van, ha másoknak nem tetszik? Ha kövérnek látnak? Biztosan látszik rajtam, hogy pajzsmirígy gondokkal küzdök és ez másoknak is fel fog tünni. Pedig diétázom. Azt hittem, egész jól haladok, de lehet, hogy mégsem. Múltkor megkérdeztem az egyik barátnőm, hogy szerinte fogytam e, azt mondta igen, de lehet, hogy füllentett, mert ezt akartam hallani szerinte....és helló soha-véget-nem-érős kör, minek a végére már összementem kicsire és igen, kiborultam, sírtam. Nem csináltam több képet. Minek?!

Ez az a hülyeség, amivel folyamatosan kínban tartjuk saját magunkat akárhányszor készülünk valahova, ahol jó benyomást szeretnénk kelteni a környezetünkben. Bár, ez most csak egy mobilos szelfi, de a lényeg nagyvonalakban nem változik. Maximum kicserélődik egy-két negatív gondolat, helyet adva valami még rosszabbnak. Oda vezetve, hogy már a lakásból sincs kedve az ember lányának kilépni, nemhogy a partyképes formáját hozni. Egy múltbéli seb, egy rossz időben kiejtett mondat és máris kész a baj, fuccs az önbizalomnak...

Szándékosan áskálódunk, kézzel-lábbal kapálózva, hogy eltávolítsuk magunk mellől a fejünkben ellenségként létező nőt. Mondván, "Ha nincs velem nálam szebb, akkor kizárásos alapon engem látnak majd"

Mégis honnan a manóból tudhatnánk előre, hogy Piri tetszik majd Józskának az utcán, egy koncerten, bárhol vagy épp pont mi, esetleg talán Borit szúrja ki magának? Hisz erre nincs megírt forgatókönyv, a vonzalom nem ilyen. Vannak dolgok, amik felett sajnos nincs kontrollunk, bármilyen jó vagy kényelmes lenne is. Nem garancia, hogy ha egyedül vagyunk valahol és vadul mellbedobással bulizunk, akkor majd Józska pont minket talál meg, mert minő "véletlen" nincs velünk senki olyan, aki nálunk érdekesebb. Ez csak akkor történhetne meg fixen, ha csak ketten tombolnának. De tudom, tudom, ez kit érdekel, hisz a féltékenységgel átitatott önbizalomhiány arra sarkal, célravezetőbb az számunkra, ha nincs velünk senki

Mi van az önbizalmunkkal? Nem tudom, mert vannak helyzetek, mikor én is megingok. Ezzel együtt is azt gondolom, hogy minden nőben van valami olyan dolog, ami hatással lehet a férfiakra. De elsősorban magunkban kell meglátnunk, hogy igenis szépek vagyunk, hímnemű megerősítése nélkül is, akár pizsamában, kócosan, vasárnap miközben kávét iszogatunk rajzfilmet nézve a tévében.

Így összességében úgy érzem, én is szép vagyok. Még úgyis, hogy látom a környezetemben nőtársaimon az elnyomás és az egyeduralom vágyát, mert ettől biztosabbak magukban. Szeretem, ha észreveszik, ha különlegesebben öltözöm, mint szoktam. Mert néha mindenkinek kell, hogy kilépjen a szürkeségből. Tény, nincs nő, akinek ne esnének jól a dícsérő szavak. De mindenáron? Kikényszerítve? Nem biztos, hogy az úgy őszinte.

A tükör nem mindig hazudik, hisz azt látjuk viszont, amit mutatunk. Ha nem tetszik az nem a tükör hibája. Nem attól lehet valaki "jó nő" ha olyan vékony, hogy egy nagyobb szélroham simán felkapja és Kansasig meg sem áll. Sem attól, hogy tiporjuk és takarítjuk a másikat az utunkból. Ezzel maximum csak annyit érhetünk el, hogy megutáltatjuk magunkat és végül egyedül maradunk... 

Minden nő szép valakinek. Az esetek többségében persze nem annak, akiért mi önként és dalolva feladnánk mindent és rohannánk is vele egyből az oltár elé, mert ez megint túl egyszerű lenne... Viszont biztosan van valaki, aki meglátja bennünk a gyönyörűségünket és mi nem hajtjuk melegebb éghajlatra. Ha eddig nem jött, akkor majd fog...

© 2020 Billentyűzet Mögül - Írásaim. Minden jog fenntartva..
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el