Joker

2019.11.06

(2019)
amerikai · dráma, thriller, krimi

Joker! Kicsit menj a francba...! avagy: a film, ahogy én láttam

Sejtettem, hogy meg fog viselni, de nem gondoltam, hogy ennyire. Az egyik barátnőm a Joker moziba kerülése előtt nem sokkal megkérdezte tőlem, nem lenne e kedvem megnézni vele, mert őt nagyon érdekelné. Mondtam, hogy persze, miért ne. Legalább majd jól kibeszéljük az érzéseinket a látottakkal kapcsolatban. A magam részéről eddig is csoportos tevékenységnek tekintettem  a mozizást ez után is annak fogom. Mert ez is egy élmény, amit együtt megélhetünk. Tehát megegyeztünk, hogy ezt majd jól megnézzük magunknak és mennyire tuti lesz ez nekünk.

Szándékosan kizártam a kritikákat egy ideig, nem akartam, hogy bármilyen irányba befolyásoljanak. Mindig tolva lett, hogy megnézzük így már nagyon bökte az oldalam a kíváncsiság, mit tudhat a film. Azt láttam, többségben egekig magasztalják, nagyon érdekelt miért. Most lehet páran felhördülnek, de nem szívem csücskei a Batman filmek. Persze nagyjából képben vagyok a sztori és a különböző Joker alakítások kapcsán, ennyi, pont. Mivel el lett mondva, hogy lényegében nincs köze a denevéremberhez a történetnek, így tudtam, hogy ez más lesz nagyon... De mégis miben? 
Végül múlthétvégén időt szántunk rá....

Valójában már a film kezdeténél rossz érzés fogott el, hogy biztos kell e ez nekünk, nekem pedig akkor még csak az első húsz percnél, talán fél óránál jártunk. Nem szeretem az indokolatlan, igazságtalan kegyetlenséget, így már az elején kiakadtam és az érzés nem akart szűnni a továbbiakban sem, mert volt párszor olyan gondolatom, hogy felállok, ott hagyom az egészet a francba, nem érdekel tovább eleget láttam. A késztetésnek ellenállva nem tettem ilyet, végig néztem....


,,


Mit kapsz, ha keresztezel egy magányos elmebeteget egy társadalommal, ami semmibe veszi és hulladékként kezeli? Megmondom: Azt kapod, amit megérdemelsz.


,,


A végén csak annyit tudtam kinyögni a barátnőmnek, hogy ha valaki most elém állna megkérve: fogalmazd meg a véleményed! Valószínűleg elküldeném melegebb éghajlatra az illetőt, mert képtelenségnek éreztem összefüggően beszélni arról, amit láttam. Azt éreztem, menj a csodába! Hagyjál békén! Én most egy kicsit leülök egy sarokba, gombóccá hajtogatom magam, ordítva zokogok és ez nekem tökéletesen jó lesz, köszi szépen! Miért? Mert:


Arthur Fleck egy olyan ember, aki a szegény sorsából ami neki adatott próbálja kihozni a legtöbbet mi tőle telik. Él, dolgozik, gondozza beteg édesanyját és célja, hogy elismert komikus legyen. Miközben kegyetlenség és meg nem értettség áldozatává válik, holott igazából csak elfogadásra szeretetre éhes és valahová tartozni vágyik. Olyan, mint akárki. Akarva-akaratlan megkedveljük az idő előrehaladtával. Nem neheztelhetünk rá mert tetteiben semmi kontrollálatlan nem volt. Talán nem vagyok egyedül az érzéssel, de én biztosan elé álltam volna, megölelem és közlöm vele, hogy hidd el, vannak még önzetlen jó emberek, csak ez nem látszik. Nagyon nem.


Mindenkinél elszakadhat a cérna egyszer. Valljuk be, mind éreztük már azt a pontot, aminél azt mondtuk: itt van megállj! Csak egy szikra kell, ami a kanócot begyújtja és a dinamit máris robbanhat. Igen, ez a gondolat borzasztó, és joggal verhetnénk büszkén a mellünket, hogy ,,Velem aztán ilyen nem fordulhat elő", de tudjuk, hazudnánk ezzel magunknak is. Mr. Fleck-nél is betelt a pohár. Jogosan.

Joaquin Phoenix játéka, a történet, a hangulat, olyat tett le számomra az asztalra, amit nem fogok és talán nem is akarok egyhamar elfelejteni. Bent ragadt a gondolataimban, a lelkemben.

Van egy rendező egy jó ötlettel, amiből a mozi később kiforrja magát, eddig rendben. De kell ehhez a jó színész is. Mert nincs székhez tapasztó történet hatásos alakítás nélkül. A kettő együtt jár.


Úgy gondolom, kell hozzá egyfajta nyitottság, lelkiállapot, befogadó képesség, hogy átjöjjön az üzenete. Mert felkavar, elképeszt, a határokat súrolja és egyben letaglóz logikus felépítésével. Előkészítés, cselekmény és végkifejlet, amit a néző odatesz, úgy értelmez ahogyan szeretne.
Beleköthetetlen, zseniális. Nekem ez a Joker! Minden perce megérte!
Értékelésem, ha végig olvasták valószínűleg nem okoz meglepetést: 10 / 10 ★



Képek forrása: https://wall.alphacoders.com/  

© 2020 Billentyűzet Mögül - Írásaim. Minden jog fenntartva..
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el